TickTack

Vilket är viktigare tid eller pengar?



Enligt mig är tid viktigare och mer dyrbart. Lägger min grund på det att pengar kan man tjäna in igen om du en dag mister det, som man säger, mister du en står det tusen åter. Men mister du tid i ditt liv kan du aldrig få det igen. Så genom dessa tankar tycker jag du ska ta vara på tiden du har, lev livet och gör det du vill. Strunta i kostnaden eller pengar för det kan man alltid få igen. Tiden du har är bestämd och går inte att vinna tillbaka.

Genom detta väljer jag t.ex. att leva i nuet, ta en dag i taget. Dock är jag inte lika duktig på att ta risker och utsätta ödet eller göra något jag tycker är skämmigt och pinsamt. Lär dig av mina misstag.
Står dröm killen framför dig ta steget fram inte steget tillbaka!

Tiden springer tyvärr för fort iväg .

xo C


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0