SNÖ


Vaknade redan 6 imorse, kroppen vänjer sig till sist och vet när den ska gå upp, det värsta är att den vänjer sig då det är dags för JULLOV! Yeay, inga mer tidiga uppgångar på nästan 1månad och jag ska äntligen få vara hemma.

Somnade snabbt om igen då jag hade bett mamma få upp mig vid 7. Låt sedan ytterligare 40 min och drog mig i sänger. Innan jag stiger upp säger mamma att det är vitt ute och jag tror verkligen det är ett skämt. men vid 8 när jag gjort mina morgon rutiner och ska dra upp rullgadinerna är det faktiskt sant. Snö, och inte är det lite heller, vi fick inte ens så mycket förra året. Yeay! Resultat när man bor närma vatten i skåne brukar vara lite snö men herrre gud. Allt är vitt och helt underbart speciellt nu när granen också är tänd.

Klockan 8 är allt igång och framme för att jag ska sätta mig ner och börja med min sista exame innan jag har lov. 4h och nästan 30min senare är den skickad till en vän nere i Kbh som ska vara snäll och lämna in den till mig. Så jäkla skönt, äntligen ska jag få vila och ta det lugnt innan jag hugger tar i nästa grej, läsa inför den stora examen till slutet av Januari.

Så nu sitter jag här andas ut och in utan att det gör ont, det tunga på mina axlar har lyft och jag kan njuta utav juen vilket jag inte kunnat innan eller förra året då jag drabbades av magkatarr.(Inget att sträna mot Lovar) Har satt igång jullåtarna, har varit ute och gått i den knarrande och underbara snön och tänkt alla juleljus. Så nu ska jag sjunga med innan den försvunne vännen anländer.

"trädgårdsbild från tidigare idag"



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0