JulGodis



Igår hade alla tjejer i familjen C tjejkväll med fullt av mys, film, prat, skratt, julmusik, pepparkakahus uppsättning och julbak av julgodis. Och självklart det viktigaste av de alla knäck! Helt klart min favorit. Vi uppdelade oss att 2 gjorde pepparkakshuset och två höll sig till knäcken och självklart tog jag knäcken. M stod för den första delen, blanda ihop ingridienserna och jag tog över från plattan till formerna. Under tiden stod CC och MumC bredvid och kämpade med pepparkakshuset och socker blandningen. Ni vet - man ska inte kalga!
Jag skulle inte räkna in mig i gruppen av människor som är lätta med händerna utan i gruppen med en aning klumpighet. Degen skulle hällas över till de små söta formerna och detta fixade jag med hjälp av kanna och tratt. Resultatet blev som med ketchup - först kommer inget sen kommer ALLT!
Huvudsaken är inte utsidan utan insidan!
trotts knället och gnattandet som fanns mellan oss, syskon Kärlek, så lyckades vi till sist få fram ett fint pepparkakahus, ca 100 knäck av 80 möjliga, maripa figuer och minnervärd och trevlig kväll!

so long,
xoxo C


"Vårt" fina resultat



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0