Helt ok 19 December



Den 19 decemer spenderade jag ihop med min mormor. Detta gjorde jag då jag fick frågan av henne dagen innan om jag ville hjälpa till hene att inhandla viktiga saker nu till jul. Så jag blev väckt vid halv 9 tiden för att kvart över skulle vi hämta mormor hemma hos henne. Mamma och Pappa skule också iväg men eftersom mormor går på kryckor klarar hon inte lika länge så jag blev avsläppt i GKB där jag hoppa över i mormor och morfars bil. När mormor var fixt och färdig körde vi(jag körde mormor fick åka hela dagen-så kul, då de har en likadan bil som mig fast automatar). Följde efter mina föräldrar till Väla där dagen började. Man ska inte klaga och trycka ner mormor då hon har kryckor och går som en gammling(inte så gammal då hon var 20 när hon fick mamma)-riktigt roligt att titta på dock. Men hon är en kämpe - vi hade räknat med runt 2h på Väla men hon kämpade på och 4h senare, besökt 12 affärer besökta, provat kläder i 40min glass stop och kö för presentkort klarade min mormor sig riktigt bra och jag tycker hon varit en kämpe.
Efter Väla åkte vi över till andra sidan då systemet blivit flyttat och mormor skule ha glögg. Där möter vi mina föräldrar igen - välden är liten, då de lämnade väla 1h tillbaka. Efter det blev det in och handla blommer för att vi därefter åkte till Kattarp och klä graven där några av mina släktingar har sin sista vila! Vi klär i alla fall, min mammas morfar och mormors grav samt mormor faster och mormors farfars grav riktigt finnt med granris, ljus och blommor.
Påväg till Maxi i Ä-holm inger telen och vi blir tillsagda att köra en bit utanför Munka Ljungby för att köpa gran. Vi kommer dit och min familj är ännu kvar i F-löv, sådär 20 min bort. Mormor och jag väljer ut gran 1 till henne och morfar och 2 till oss. När familjen väl kommer går visiten snabb, granarna var godkända och vi la till en till min syster M. Sedan kör vi ca 200m bort för att hälsa på familjen K! Där blir det te, kakor och prat.
40min senare sitter mormor och jag i bilen igen och örkret har falit och nu är det äntligen dags för sista stoppet för dagen - Maxi! Hade räknat med mer människor, dock glad att det inte va det för då hade vi fått problem med både vagn och kryckor. Vi tog hela banan och gick runt hela affären. Väl klara styrde bilen hem mot mormor och morfar, där blev det pizza dags(Örk, men ibland går det) och titta på Robinsson.
Nu sitter jag hemma och ska strax gå till sängs.

Vill bara säga att är ni snälla mot någon så är de snälla tillbaka, min morfar som precis gjort den största operationen i hjärtat var jätte glad och sa att jag var till stor hjälp och gjorde så deras jul blev bra. Känns så bra att hjälpa till när man har tiden och vill göra något snällt för dem - behandla dina medmänniskor så som du vill bli behandlad!

so long,
xoxo C


Helt undebart väder att köpa gran
därhörde ni vi köpte vår gran, någon som fåt den på annat sätt?
vet några...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0