Vilken årstid är din favorit?

Jag har länge varit ett fan av alla, då alla alltid har innehållit något som gör mig eller gjort mig glad!
Eller så är det bara pågrund av att jag har extremt svårt att välja(skyll inte på mig, ligger i släkten)!

Men de senaste dagarna, nej säg månaden har jag helt ändrat åsikt. Vad som än har hänt, hur mycket jag än 'älskar' att krypa ner i en filt med en varmkopp choklad med levande ljus eller hur färgerna ändras var dag har hösten blivit något jag mer eller mindra, nej fel igen mer avskyr. Någon som har en idé?

Jag kan inte cykla längre för de kryllar av dem överallt, jag kan inte ens köra bil på kvällarna(inte så mega lätt att köra när man inte kan kolla på vägen) jag kan inte ens öppna ytterdörren pågrund av att vi har en boende precis utanför dörren, räcker fullständigt med att den varit på besök här inne en gång - tack gode gud att jag inte var hemma. Säg mig, vem orkar ta ett djupt andetag och hålla det från det att man stått på en pall i hallen nyklarna redo, låsa fort som FA* sedan kuta till bilen där man äntligen kan andas ut igen dock bara för några sekunder(kanske lite överdrivet men kan inte förklara hur hela jag reagerar så fort jag ser en).

Årstiden som betydde förändring, ny start, värme och glädje för mig innan har nu gått över till ett svart hål som jag bara vill ska gå över fortast möjligast och allt är de äckliga "små"(finns alla storlekar) hopparna som är rätt hopplösa utan sina ben!
C


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0