Cykelture hem blev inte som planerad.

Adrenalinkick Nr. 1
Var tvungen att få med cykeln hem och även få dagens motion gjord igår. Det som gjorde det tveksamt var regn/åsk vädret som låg runt om. Men efter funderingar och diskution med mamma bestämmde jag mig för att utsätta ödet och se vad som skulle hända. I med musik i öronen, växlen låg på 7 helavägen och mamma körde precis efter mig med syskonen i bilen fall i fall, för man ska ju aldrig säga ALDRIG.
Väl nere vid socksmedjan började regnet komma och jag välder då ta av mig tjocketröjan(resterande var vita linnet och mina shorts). Tittar upp och ser precis det ni ser på bilden, komma ut från molnen ner i havet, dit jag är påväg. Känner paniken grabba tag i mig och trampar på ännu mer, lämnar även över skorna och mp3, då den ena är åskledare och de andra är av mocka. Möter grannarna på vägen och de bara stirrar.
Men med mammas nyköpta hjälm på(Ja, ni läste rätt, jag använde hjälm!) rullade jag på fort som FA*, utan stopp hela vägen hem på 5min och hösta hastigheten låg över 40km/h.
C


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0