Några fingar mindre

Som rubriken klart visar, Några fingrar mer eller mindre gör väll inget, eller det är någon som inte håller med?
Skulle ut för att bära in ved i förgår blir det nu och väl ute fanns det inga småfliser kvar och alla vedklossar som låg överst var för stora för att få plats. Så jag letade upp yxan som jag görmt så bra i Lördags för att dela lite.
För det första så är platsen där all veden ligger liten full med cyklar och annat pråte, sedan ska ni inte heller tro att jag aldrig använt yxa innan. Jag är nämligen en förresetta scout och har både yx och kniv beviset.

Men alla har vi otur så ja, rätt vis att säga det på är att yxan hamnade inte där den skulle hamna. Utan hamnade istället i något mjukare än trä.

Som sagt, några fingrar mindre gör inget, speciellt när jag redan har två som inte går att använda till 100% redan och krånglar lite då och då.

Så nu sitter jag här alla 10 kvar än med plåster för att inte behöva titta på såren men så fort jag ska i säng tas de av i mörkret så de kan luftas. Får väll tacka alla som använt yxan innan, pågrund av att den är så "NY" som den var hände tack gode gud bara det som hände!

Xo C


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0