Snabb in-köp..

Trodde ja, ja!
Resulterade till något hel annat.

Har det hänt er någon gång, att ni kollats i bakböcker och bara lägger upp recept efter recept och när du väl kommer till ingredienserna finns bara hälften hemma?
Detta hände med mig så jag skrev upp en lista på vad jag behövde både till baket och till kvällen för att sedan sätta mig i bilen och köra iväg för ett snabb in-köp på Ica Vejbystrand, där jag vise affären var öppen.

Plockade ihop, bitter- och sötmandel, glassen, mjölk, frukt ..
Ställer mig i kassan med två kunder framför mig, farbrorn som var först hade problem med sitt kort så han fick parkera sitt kvitto, det var då jag började lyssna till samtalet med båda öronen. När han var klar och kvinnan framför mig också fick problem sammtidigt som farbron bakom inte heller kunde betala med kortet började kassörerna prata högt med de båda och sa att de hade haft problem med sprabankengripen-korten även igår så gick tyär inte att handla utan man var tvungen att ha kontant. Så där stod jag redo att betala med mitt sparbankengripenkort i handen och de enda sedlarna som kunde täcka summan var danska.



Så när det väl blev min tur sa jag:

-   Om det inte går att betala med sparbanken behöver du inte ens anstränga dig att röra det som ligger på bandet.

Där stod jag alltså med alla varor på badet, sammalgt 24 kr i pengabörsen och det jag fick till svart var:

-   Om du kan sätta tillbaka glassen och mjölken hade det varit bra!

Va? Skämtar du med mig? Hamnade i chock, vad är det som händer. Här står jag med tillräckligt med pengar för att kunna klara av den lilla summan, och det jag får göra i skamm är att ta glassen och mjölken och gå tillbaka med det för att sedan tomhänt gå igenom kassan igen med alla människor som stod i kön utan något mer än skam och en fruktansvärd känsla i kroppen jag hoppas ALDRIG jag får vara med om igen!

Så himla irriterad, och det enda jag kunde tänka på vad den gamla damen som stod vid mjölek och lastade vagnen full, eller familjen som skulle in fr att handla snackset till kvällen hur deras självförtroende och förtroende skulle brytas i bitar när de kom till kassanoch inte kunde betala för att korten inte gick att ta. Jag fick inte ens ett tack för jag tog tillbaka vrorna, de gick inte ens ut i högtalarna med om att det bara gick att betala med kontant. Stackarna människor som kommer för att handla det sista inför kvällen precis vid den tiden alla affären håller på att stänga och de kommer fram till kassan får nyheten om att kort inte går att betala med när varorna ligger på bandet. Känner medlidande!

Så det jag vill säga är att ICA-Vejbystrand - Ta er i ****N!
Dit kommer jag inte fler gånger!

Tack GODE GUD för Förslöv! <3

C


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0