Ensam Hemma

I lördags tidigt på morgonen körde jag familjen till tåg-Stationen i Ängelholm.
Efter det blev det hem igen snabbt för jag var tröttare än tröttast så tanken var att somna om´då jag dagen innan varit uppe sent(förvånad? - NOT). Sälvklart blev detta inte istället damsög jag och vattnade blommorn. Dagen löpte på med handling(en historia i sig), låt skrivande, målning, promenad, hälsa på farmor, bakning etc.

Innan mörkret lagt sig hämtade jag in ved för att jag skulle kunna tända brasan och få det varmt och mysigt. Gömnde yxan fall i fall någon skulle titta förbi, man ska aldrig säga aldrig! rasan tändes och akningen började. Det blev kanelsnäckor, blåbär/kokos milkshake, sorbet-glass. Mellan all väntning speciellt till kanelsnäckorna tog jag och laga mat till mig och lysnade på melodifestivalen(grymt besviken). Glömde dock bort det då jag hade på the last song på en annan kanal. Kvälen löpte på, desto senare tiden blev detso mer säker hängde jag för fönster, kände efter så dörrarna var låsta, mobilen i fickan tillsammans med något jag alltid bär med mig fall i fall!

När klockan sedan väl slog 00 blev jag riktigt trött men vägrade släcka ögonen för att det fanns en chanse jag skulle få besök och några som övernattande, vilket tyvär inte hände. Halv 3 låg jag efter mycket om och men i min egen säng,lampor släckta och dörrar låsta. Hann läsa 3 sidor sedan slockade jag. Tur jag var så pass trött att tankarna och ljuden inte busade med mig för då vet jag inte vad jag hade gjort!

Xo C


Kommentarer
Postat av: Co

Kan man få smaka på en kanelsnäcka sen?:)<3

2011-03-01 @ 15:27:35
Postat av: Co

snälla en liten kanelsnäcka:)<3

2011-03-01 @ 15:30:29
Postat av: Co

Jag blev sugen på det nu=)<3

2011-03-01 @ 15:30:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0