Då & Nu

Igår satt jag och nynnade på en melodi, och efter mycket om och men var jag bara tvungen att sätta igång den för att få höra hela, i alla fall den delen jag glömt texten till. För att sedan lägga den bakom mig och självklart börja tänka på en ny. 

"Se dessa stackars arma barn, som inga kläder har......
för Lira Lara Loppan, lura... "


Finns kanske någon som känner igen den? 

Efter låten blev färdig gick vi(jag och Bex) in på google för att där se hur skådespelarna förändrats och ser ut idag.
Efter mycket om och men kom vi in på en sida där de visade fler människor som varit med i Astrid Lindgrens filmer, hur de ser ut nu och hur de såg ut . Några bilder ner tror vi inte våra ögon och tappar hakan båda två.

Ni vet Mio min Mio, om prinsen som kommer till landet där pappan är kung som ska rädda alla barnen som blivit förvandlade till duvor. Mios bästis Jum-Jum var det vi fastade på. Den söta kilen som fanns på Mios sida, spelas av ingen mindre än;



Christian Bale, den snygge hjälten ifrån Batman Begins.

Någon som vet om Astid Lindgrens filmer är dubbade?
Att filmerna är spelade in med ljudet tillsatt efteråt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0