Mitt Liv, Mina Beslut

Tillbaka från en dag nere i Danmarks huvudstad: Köpenhamn.
Skolan kallade och jag fick palla mig dit.

Ja det är faktiskt sant jag läser nere i Köpenhamn men bor ännu kvar på Bjäre, något jag inte tänkt ändra på den närmaste tiden. Alla tjatar och påpekar hur jobbigt och hemskt det skulle vara och pendla så långt. Finns även människor jag ofta bara står tyst bredvid som gnäller på sina 30-40 min till skolan. Då står man bara där och lyssnar börjar filosofera och fråga sig själv vad F*N gör jag? Vanliga frågor och påståenden jag får när de får veta hur länge jag spenderar till och från skolan:

Hur orkar du?
Ska du inte flytta snart?
Jag hade aldrig klarat det?
Hur länge går du?
Hur många timmar lägger du på pendling per dag, eller vecka?
Mår du inte dåligt?

Även om du till svars får ett leende ifrån mig tillsammans med ett skratt betyder det inte att jag inte tar åt mig det ni säger. Vem skulle inte mått dåligt om andra hela tiden på något sätt trycker ner dig även om det kanske inte är meningen från början. Tänk själv om du spenderar 6h fram och tillbaka per dag, väljer det själv - självklart trycker frågor som "Mår du inte dåligt?" och "Ska du inte flytta snart?" ner en.
Mitt liv, Mina beslut.
Är det inte upp till mig hur jag vill göra? Har jag inte rätten till att svara på de frågorna själv? Som när jag ska fytta, och när jag ör var? Dagen kommer komma då jag måste lämna mitt underbara hem, det vet jag. Men inte hjälper ni mig pykiskt när ni fortsätter sparka på mig trots jag ligger!


Kommentarer
Postat av: Rebecca

A great one! <3

2010-05-25 @ 22:57:31
URL: http://lovingmylife.se
Postat av: Conradmari

Great site, keep up the good work

2012-01-04 @ 10:35:26
URL: http://conradmari.blogh2o.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0