Ö-tåg

Nästa station: Landskrona-Landskrona, kom det precis ut ur högtalarna och jag närmar mig med lätta steg kära Bjäre.
Efter att i K-hamn ha sprungit för att hinna med det tidiga tåget är det så passt förseenat att jag missar tåget som tar mig ifrån Malmö vidare. Utan det blir till att vänta i 30 minuter på nästa.

Vädret var inte det finaste i K-hamn, regnet föll och graderna var små, väl över till Sverige slutade regnet falla men några mega plus grader vill jag inte påpeka det är.

Pendling är kanske inte det som ligger 10 i topp på min favorit lista utan det är något jag bara måste då jag inte planerar att flytta. Så nu har jag 20 min kvar sen är 25 (om ej förseeningar sker) kvar sen är det bara att springa till bilen för att sedan köra hem till lilla R.


Ö-tåg, med betoning på Ö:et!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0