Premiär av nya Kameran







Hos farmor och farfar där vi årligen äten lutfisk på juldagen, så i år igen efter mycket om och men blev det precis som alltid - Lutfisk med hemmagjord senapssås(made by me). Allt blev inte exakt samma då farfar varit dålig i över 2månader, men nu är han iaf hemma och jag fick min jul och juldag med honom som jag missade förra året då jag låg sjuk i magkatarr.



Kameran investerades då jag o Rebex stod i kö i över 1h20min utomhus kl halv 8 på morgonen. Fick min älskade kamera och har nu varmt upp den. Stämmer kanske inte helt då mina småsyskon har använt den mer än 10 gånger än vad jag har. Här är C i gång och tog nog upp mot 50 bilder på mig.



Inbjudna till farbror Mats och Anita där det bli dricka, mat, fika, prat, Wii etc. Det bästa med att vara hemma hos dem är att vi bara bor 5 vägar ifrån dem(sommarområde vid havet). Snabbt hemma och man måste varken beställa Taxi eller köra!







Mycket myspys har vi hunnit med under jullovet jag och mina syskon, här förberädds sängen där vi alla ska sova. Under kvällen har vi hunnit med en massa film, spel och glass!



29 december åker vi till mormor och morfar för en kväll med prat och mat. Jonny lämnade återbud på festen då han var sjuk så vi ringde och bjöd in oss själva vilket jag tycker vi gjorde helt rätt i, hur trevlig som helst.



30 december bokades den sista dagen in för pepparkaksbak, herre gud så mycket som vi bakat detta år har vi aldrig gjort innan. Farmors pepparkakaor var slut så vi körde en runda till. Hon gör sin underbara deg och vi tre bakar. Bestämmde att nästa år ska vi sälja farmors undrbara och helt speciella pepparkakor till folk runt om i lilla Förslöv och även dem som vill ha, ett litet bageri - Carlssons! ;)




KusseL ringde och ville iväg till Väla under hela mellandags rean så när det passade mig ringde jag upp och frågade om han ville hänga på. En dag som jag tror han sent komemr glömma då han(snobb-HOST!) aldrig varit med sina tre tjej kusiner innan. Haha, vi skulle ju självkalrt in i de flesta affärer då högst på listan var bl.a. Gina Tricot, H&M, Bik Bok affärer fullt med galna tjejer och färger. Efter mycket om och men sa mamma(hans faster)
till honom att ställa sig utanför och kolla på alla tjejer som gick in i affären istället för at följa med oss - en smart tanke som han inte kom på!



Nyårs blev i Hallavara med vännen Rebex och sedan Båstad där viträffade underbara Mells! <3
Familjen själva var hemma som alltid då vi haft det här så länge jag kan komma ihåg. Mitt rum var till och med "uthyrt".



Min Julklapp, helt underbart. Vännen rebex tog med mig en eftermiddag/kväll/natt till ställen jag hade noll koll om. Gick på tåget i Båstad som tog oss söderöver. Steg av i Helsingborg där vi började med studentlunch, lämnade knutpunkten för att gå in mot stan där vi gick in i alla affärer och värmde oss. Hittade dock mina underbara klackskor som var slut på väla sist - Snygga! Kvällen fortsatte med kortspel, mat, fika och bio. Tusen tack underbara vän helt och hållet super! Började med trångt i tåget och slutade med ett frieri till mig på knutpunkten i väntan på tåget, som kom 1h senare än min kära Rebex trodde <3



Bio med familjen och farbror och Anita - Götakannal 3, sedan blev det mat på M&M och efterfest hemma hos Mats och Anita!



Snön ligger på marken och systrarna Carlsson ska självklart ut och leka. Blev små fort där vi kunde gömma oss under snöbollskriget! Super kul men helt och hållet utmattande! Älskar er mina små skitar! <3



Hos Farmor och Farfar igen där det blev mat, dricka ochWii. Alla kämpade för livet och alla skulle vinna över den andra. Helt och hållet träningskväll där det var duschen som gällde direkt man kom hem!




so long,
xoxo C



Kommentarer
Postat av: tina <3

aa verkar som du har haft en underbar jul/nyar :) miss u

2010-01-16 @ 02:21:17
Postat av: chasmine

hade varit bättre om du varit en del av den! <3

2010-01-30 @ 14:40:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0