Nyårskvällen/natten

Sista dagen år 2009 blev nog som alla sista dagens blir. Eller kanske inte allas men iaf min. Oplanerat, tanke spritt och helt stressat då det är så mycket man vill hinna med. Men jag kom igenom dagen och jag lever än. 

Nyårsafton firades i Hallavara, där jag (sen, "som vanligt":P) blir körd till Rebex och Thias, väl där kommer jag fram till att det var inte hela värden då Thias sitter på datorn och min kära Rebex ligger i soffan med öronproppar i då hoon tittar på OTH på den lilla datorn. Efter ett tag kommer vi fram till att vi är sena och "skynndar" då på. Jag som har med min rosa underbara resväska som nu har varit i de flästa länder utom USA då den var förliten för att jag skulle kunna ta med packning och nya fina kläder hem. Iaf, min rosa lilla fina rulleväska var smockfull med kläder för kvällen, hårspray, smink och parfym. Rebex och jag börjar leka med alla kläder och provar flera olika former och kombinationer innan vi tillsist blir relativt nöjda-Skönt! Därefter blir det håret och ögonens tur.

När kläderna är på, sminket är färdigt, håret uppsatt, klackarna är på och linserna sitter på sin plats beger vi oss äntligen ut i kylan för att snabbt krypa in i deras bil för att åka till andra sidan Hallavara.

Kvällen består av förätt, huvudrätt, efterrätt och nattamat. Även sälskaps spel, skratt, prat, matlagning med min vän Rebex, kött-grillat,stekt och mickrat, trecligt sällskap, fyrverkeri, kyla, vin, champagne, vatten, shot och mycket mer. Trevligkväll med gott sällskap. Det godaste som serverades på bordet(förutom vintet :P) var helt klart efterrätten-MUMS!

Efter 1 tiden blev det avfärd då Thias körde oss ner till Båstad där vi fortsatte vår kväll hos mackan. Redan när bilen parkeras ser vi ett kärt ansikte som vi inte sett på länge - Carro som gick året under oss på vår gamlla skola. Fastade som vanligt då vi hade massa att prata om(vad det nu va:S), kommer ihåg att Axel cyklat iväg med nyckeln och var nu påväg tillbaka. Innanför dörren får jag veta att kära mells är på samma ställe-Jippi. Kärt återseende!

Kvällen/natten slutade vid 5 kanske till och med halv 6 då vi tre(Rebex, Thias och jag) la oss alla i deras dubbelsäng. Efter jag fått ut linserna tog det inte lång tid innan jag sussade sött uppe bland molnen. Dröjde helelr inte jättelänge innan jag vaknade igen, 1 av sådär 100 den natt.

Gott Nytt År Alla! 

Blev heller inget plingplong-kisskiss-Happy New Year, jaja får fixa det på något annat sät vilket jag tänker göra.

so long,
xoxo C

ps. Bilder har jag inga då jag lämnade kameran hemma men gå in på min vän Rebx sida så finns där! lovingmylife.blogg.se
ds.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0