Tillräckligt lång hemmifrån för att längta

Har funderat ett tag på hur jag ska börja min blogg. Så nu när tillfället är i akt och jag är nere i København kan jag börja med att berätta lite om vad som händer här och ni får en insyn på hur min vardag ser ut för till fället.

Just nu sitter jag i en lägenhet nere i København, jag har hyrt(flörtat, nej men frågat efter jag fått erbjudandet) in mig hos en av mina vänner Louise där jag ska spendera natten. Dagen har bestått utav att jag tog tåget från Ä-holm 6.45 idag och kom fram till København vid halv 9. Satte mig i bussen(2a) som tar mig hela vägen till min skola. Gick till Monticello för att ha vejledning hela dagen om vårt projekt som ska afleverer neste oge(haha, ledsen vecka). Vi jobbar enskillt då vi ska leve en café med have som sen ska fremlægges nästa vecka. När klockan väl slog fem en timme efter lektionen slutade packade jag og Louise ihop och började den 30 min långa vandringen hem till henne. På vägen gick vi in om Irma(mat affär) för att handla mat och energi saker till vår pluggkväll.

Väl hemma hos Louise packade vi upp och började med maten som blev lite åt Taco hållet. Efter ca 2h mat och prat, hon danska och jag mest svenska men även lite danska så gott jag kan. Efter snart en hel termin här nere i København borde jag ha snappat åt mig så pass mycket danska att jag bryter mycket på det när jag kommer hem men så är inte fallet utan att jag har kvar min svenska med små ord danska ibland men chokerande nog lite danska. Förstår dock alla i klassen(74) människor ifrån hella Danmark och bara jag från Sverige. Men på mig går ingen nöd!

Efter maten går jag till mobilen och ser de ringt hemmifrån några gånger så ringer upp och undrar vad de ville och även prata lite med dem. -Glad jag inte flyttat, tar detta en annan gång då Louise sitter ute i vardagsrummet och arbetar(jobbar) med projektet. Så nu ska jag inte ta mer tid av er och detta inlägg utav ska nu bege mig ut för att fortsätta där jag slutade. Ni ska få fina bilder på mitt projekt senare.

Till er där hemma som vet hur "långt" jag kommit när jag lämnade Sverige innan idag så vill jag bara säga att jag har överraskat mig själv! :)
Saknar er där hemma men vi ses imorgon för nu ska jag åter gå till mitt och snart ta emot ett samtal från Sverige.

ps. den jobbigaste och långsammaste text jag skrivit på evigheter d inga  ä och ö finns tan får trycka på två extra knappar.

Take care
xoxo C


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0